تصویب ایجاد ۳ پروژه پتروپالایش در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از ایجاد ۳ طرح پتروپالایش در خوزستان با کمک بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ایجاد ۳ طرح پتروپالایش در استان از سوی بخش خصوصی، به تصویب کمیسیون ماده ۲۱ طرح‌های غیرکشاورزی استان رسید و در این کمیسیون پروژه‌های پتروپالایش شهرهای رامهرمز، آغاجاری و بهبهان مورد بررسی قرار گرفتند.

او افزود: واگذاری اراضی مورد نیاز این پروژه‌ها که با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی انجام می‌شود، به دستگاه‌های اجرایی مربوطه (جهادکشاورزی و منابع طبیعی) ابلاغ شد و اجرای این سه پروژه پتروپالایش در خوزستان منجر به ایجاد پنج هزار فرصت شغلی خواهد شد.

عبیات بیان داشت: شرکت پتروپالایش ابوالفارس در شهرستان رامهرمز، فرآورده‌های نفتی شامل بنزین و گازوییل به ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار، اشتغال مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در صورت را فراهم می‌کند و اجرای این پروژه علاوه بر تولید محصولات با ارزش افزوده، امکان رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی غیرمستقیم دیگر را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در خصوص سرمایه‌گذاری شرکت نفت و گاز خاورمیانه در شهرستان آغاجاری به‌منظور اجرای طرح تولید فرآورده‌های سوختی از نفت خام گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلار و ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه فرآورده‌های سوختی، یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را در منطقه ایجاد می‌کند.

او اظهار داشت: آغاجاری از جمله مناطق محروم استان محسوب می‌شود  و اجرای این طرح در منطقه باعث رشد اقتصادی و همچنین رونق اشتغال در این شهرستان خواهد شد و در صورت آغاز فعالیت شرکت نفت رضوان در بهبهان که با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلار انجام خواهد شد، امکان ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی در منطقه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.